donderdag 22 januari 2009

Gemiddelde leeftijd in de vereniging moet omlaag

Onze vereniging is het afgelopen jaar emotioneel zwaar belast geweest met het overlijden van, als ik het wel heb, 4 leden. Nu is het natuurlijk zo dat, gezien de gemiddelde leeftijd in onze club, we een groter risico lopen dan laten we zeggen een jeugdsoos. Maar hoe krijgen we die gemiddelde leeftijd omlaag? Verjongingskuren werken helaas maar tijdelijk. Dat kan dus alleen door wat jongeren of minder ouderen aan te trekken. Er zijn bouleverenigingen die dat lukt. Er zijn er zelfs met een heuse jeugdafdeling. Mogelijkheid om jongeren of minder ouderen in contact te brengen met het boulen zijn er niet veel binnen onze club. Er zijn er een paar. Ik noem de toernooien rond sinterklaas en kerst en nieuwjaar, waarbij introducés zijn toegestaan. Vooruitlopend op de Jaarkalender die u gepresenteerd zal worden op de a.s. jaarvergadering kan ik u verklappen dat het de bedoeling is om dit jaar een invitatietoernooi te gaan organiseren. Voorwaarde daarbij is dat elk aan dit toernooi deelnemend clublid een introducé meeneemt en op die manier de boulesport, maar natuurlijk ook onze vereniging in de kijker speelt. Lijkt u dat wat of heeft u meer en/of betere of aanvullende suggesties?
P.S. Ik zelf ben net voor de eerste keer opa geworden. Die gebeurtenis werkte bij mij wel als een verjongingskuur. Mijn leeftijd is in een week tijd jaren omlaag gegaan.
De foto van mijn kleinzoon (1 week oud!!) bij dit bericht laat zien waarom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1)Plaats uw reactie in het schrijfvak.
2)Kies bij Profiel selecteren Naam/URL.
3)Vul alleen uw Naam in (URL niet nodig).
4)Klik op Doorgaan.
5)Klik eventueel voor plaatsing eerst op Voorbeeld.
6)Klik op Reactie plaatsen.
7)Voer daarna Woordverificatie uit(anti-spamvoorzorg).
8)Klik op Voltooien en uw reactie is geplaatst.
9)Uw webmasters dank is groot.